Stau si ma intreb si eu ca nou venit in lumea asta 2.0, care ar fi profilul celor care ar participa la un workshop intitulat: Campanii de promovare pe bloguri.
Ma gandesc asa simplist:
Cine e interesat de campanii de promovare pe bloguri?
1. Pai blogerii mici, sa zicem. Aia mici ca mine, cu “10 unici” pe zi, ar trebui sa dea din buzunar taxa asta investitia asta de aproximativ 430 ron. Sigur sunt unii care si-o permit ca au un salariu decent si aia “nici nu sunt” cat de cat asezati si “nu” au rate, “nu” au casa, familie si alte “catastrofe” de genul asta. Altii nu si-o permit, pur si simplu.
Ar mai fi, cred, unii cu +100 unici pe zi, care poate fac ceva banuti din cele 3campanii derulate cu 6 euro. Ei ar fi mai tentati, poate. Dar recuprarea “investitiei” se face pe termen lung in conditiile in care nu le garanteaza nimeni si nimic “succesul” de dupa. Deci business case-ul in cazul lor, cam da cu virgula. (ca o paranteza, aceste workshopuri, despre care nu neg ca ar fi foarte interesante, sunt exact ca si consultantii de business, care stiu sa dea sfaturi, dar nu-si asuma absolut deloc rezultatele, nici intr-un sens, nici in altul, ca d’aia e frumoasa meseria de consultant).
2. Ar mai fi interesati clientii, companiile care vor sa deruleze campanii pe bloguri, si pentru care, in majoritatea cazurilor, taxa n-ar fi o problema. Aici s-ar putea gasi participanti, adica acei angajati din cadrul firmelor mici, care au responsabilitati tangente cu social media si ei nu prea stiu ce e aia. Ei se pot duce acolo sa vada cam cu ce se mananca.
In rest, companiile mari si medii ar trebui sa-si permita angajarea unor gigei care stiu cu ce se mananca blogosfera si care teoretic n-ar avea mare nevoie sa auda lucruri stiute. Dar asta, doar teoretic.
Ce castig? Calculeaza cineva un ROI al participarii?
Nu-l calculeaza nimeni altfel decat prin feeling, adica in functie de cum s-a trezit sau cum a dormit cel care trebuie sa aprobe bugetul pentru asa ceva. Daca a fost cu happy ending, atunci se aproba, daca a fost prematur, nu. Cam asa se fac investitiile la noi.
In rest, sa auzim numai de bine!