Dacia e tot pe val în Franța

Dacia e tot pe val în Franța

  Aparent există un "fenomen Dacia" în Franța și 2017 se anunță și mai spectaculos pentru marca mioritică!

Anul trecut, fără să-şi fi reînnoit cu nimic gama, constructorul român, proprietatea francezilor de la Renault, şi-a bătut din nou recordurile de vânzări în Franţa unde, în 2016, a trecut pentru prima dată ştacheta celor 100.000 de înmatriculări. Astfel, Dacia se clasează pe locul 5 al constructorilor şi dacă luăm în calcul numai vânzările către particulari, modelul Sandero ocupă în mod regulat locul întâi. (sursa)

     Într-un fel fenomenul ăsta e unul normal, îl văd ca pe o întoarcere la rațiune și pragmatism. La modelele Dacia, chiar și cele mai dotate, lipsesc diverse opțiuni pe care eu le numesc mofturi. De ex. închiderea automată a oglinzilor, o opțiune care probabil ar costa undeva la câteva sute de euro, să zicem 100€, hai 50€ habar n-am, zic o estimare. Cât de des folosești chestia asta? Cât de leneș să fii ca dacă e musai să închizi oglinzile din varii motive, să n-o faci manual? Merită ăia 50€ pe bune pentru așa ceva? Și sunt multe opțiune de genul ăsta care ridică prețul nejustificat la multe mașini.

     Eu merg mai departe și zic "oglinzi laterale cu încălzire". Fordul avea chestia asta. Inițial mergea binișor, apoi, cu timpul n-a prea mai funcționat până când la final nu mai funcționa deloc. Și am realizat că pot trăi la fel de bine și fără chestia asta. Dar, da, am beneficiat de ea. Cam cât?  Enorm de puțin. În zilele de iarna nu făcea față. Tot manual trebuiau dezghețate oglinzile, în zilele cu ploaie măruntă usca picăturile într-adevăr (mare discofort ce să-ți povestesc, picăturile alea), când ploua tare, din nou nu făcea față. Per total, utilitatea acestei opțiuni este destul de redusă. Da, e drăguță, dar, ca marea majoritate a opționalelor, nu e un deal breaker. Și cred că oamenii, francezii și nu numai ei, încep să înțeleagă chestia asta. (nu știu cum stă Dusterul în Scoția, ar trebui să rupă, având în vedere prețul :D) 

În SUA, pentru majoritatea oamenilor, mașina e un must have. Societatea americană nu poate funcționa fără mașini. Mașinile sunt ca hainele. Ai nevoie de ele în primul rând pentru a funcționa normal. Ăsta e criteriul principal. Apoi vine nevoia de statement. Da, poate pe alocuri valorile s-au inversat, dar în ultimă instanța, ai nevoie să deplasezi pe distanțe lungi pentru a supravietui, până să poți folosi mașina ca declarație a statusului social. Despre asta este vorba și d'aia cred eu că Dacia are succes și va avea în continuare.

 

2 thoughts on “Dacia e tot pe val în Franța

  1. Nu stiu ce sa-ti zic, din punctul meu de vedere micile automatizari care salveaza cateva secunde/minute, cu un cost mic, au un efect cumulativ benefic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com