Acum vreo 2-3 săptămâni mi-a murit motorul la Monstruleț.(da, știu mașina noastră avea un nume). :). Pentru ultima dată. Am știut asta din secunda 2. În ultimii 10 ani (aproape) a mai murit de 2 ori. Prima dată din habarnism-ul unui mecanic, a 2-a oară din neglijența mea, să zicem, că nu-i schimbasem distribuția la timp.
Altceva vreau să zic… De multe ori sunt pe principiul, repară, nu înlocui. Și de multe ori e mai bine. Nu-ți lua alți blugi, dă-i 10 lei unui croitor și îi strâmtezi. Astfel ai o nouă pereche de blugi cu 10 lei. Și tot așa cu diverse chestii. Secretul este însă să știi când rețeta asta devine perdantă din toate punctele de vedere: financiar, confort, timp, nervi, etc.
Ei bine la mașina mea veche de 14 ani, tocmai trecuse timpul ăsta. Și eu unul am avut o strângere de inimă când am dus-o la Rabla. Până la urmă ne-a plimbat prin Germania, Bulgaria, Grecia și mai ales România. Cu ea am fost în luna de miere, cu ea am adus de la maternintate ambii copii, am fost prin țară în lung și-n lat, la munte, la mare, de la Putna la Vama Veche și la Sarmisegetuza. Cu ea am cărat jumate din materialele pe care le-am meșterit eu la casă, uși, dușumea, lemn, lambriu, betoniere, nisip, ciment, pietris, cărămizi sunt doar câteva din chestiile pe care le-a cărat. A fost o mașină de care ne-am bucurat. Ne-a ajutat, ne-a scos din noroaie și de câteva ori ne-a și lăsat. Per ansamblu, a fost ok. RIP!
Începe o nouă aventură.
Știți că nu sunt un mare amator de mașini și nu-mi place viteza. Off road, da, mi-ar plăcea. Dar altfel cerințele mele sunt relativ simple și puține. Așadar iată micile lucruri de care mă voi bucura la noua mașină:
– ușile din față se vor deschide la prima încercare. Mă obișnuisem cu 2-3 încercări de a trage de mânerele fordului până să intru în ea.
– nu voi mai vedea crăpătura parbrizului.
– noaptea nu voi mai vedea miliardele de zgărieturi microscopice ale parbrizului în lumina farurilor celorlalte mașini.
– nu voi mai vedea oglinda din dreapta crăpată
– încălzirea va merge pe toate treptele, nu doar pe treapta 4.
– Noaptea voi avea lumină. Avea și fordul, dar plasticul farurilor se îngălbenise și se mătuise și se crăpase, astfel încât era puțin chior. Vedeam, dar nu așa departe, nu așa de clar.
– Reglaj (sus/jos) al farurilor pentru situațiile când portbagajul e plin și greu. La ford mergea doar la un far.
– Portbagajul se deschide de la buton.
– Merge bricheta.
– Merge radio
– Merge AC
– Merge frâna de mână. (voi putea lăsa liniștit mașina-n pantă).
– Portbagaj mai mare. Bagajele vor părea mai puține și nu-mi vor bloca oglinda din interior.
– Garda la sol mai mare. Mai multe locuri de parcare. Mai multe drumuri, mai multe posibilități.
– Nici o problemă iarna la pornire.
– Voi avea mai repede căldura în mașină iarna.
Și ca să fiu cinstit iată câteva care-mi vor lipsi:
– reglaj pe înălțime la volan și scaun șofer. (mai ales pentru copilotul meu)
– oglinzi încălzite
– comanda geamuri electrice pe mânerul ușii (nu, la consola centrală. E complet aiurea).
– sunetul de diesel
Duster?
Next time. Acum doar MCV.
Sa il folositi sanatosi si fara incidente !
Multumim! 🙂
Sburlis Alexandru liked this on Facebook.
Sa o folositi sanatosi si fara incidente! Mai aveai o varianta in care sa o pastrezi si sa cumperi un cupon de la altcineva cu 1500 lei ca doar sunt transmisibile 🙂
Banuiesc ca ai luat un MCV alb 🙂