1. Care este imaginea, situația media din România în 2015?
Alexandra Iavorschi, Managing Director, StarcomMediaVest group
– democratizare
– second screen
– dinamica mare
Orlando Nicoară, antreprenor online
– e o luptă de supraviețuire, lipsa de idei, lipsa de bani, lipsa de orizonturi.
Anca Nuță, Communication director Unicredit
– brandurile au inceput sa fie generatoare de continut, pe fondrul lipsei unui conținut de calitate.
Robert Berza, General Manager, Zoot România
– Exista semne că în toată tristețea asta sunt semne că incepe să conteze să produci content de calitate.
Claudiu Serban, Owner CLS MEdia
– Publicitatea nu mai poate sustine singură media.
– e nevoie de noi surse de venit
– vom avea capacitatea mentală de a urmări un număr limitat de branduri care vor trebui să comunice pe toate canalele.
2. Cât de puternic e mediul online și cât va crește comparativ cu TV de ex.?
Orlando: perioada de dupa 2008, in care toată media a trebuit sa se reinventeze. N-au mai existat bani, iar online-ul a venit cu solutia "platești doar pentru ceea ce vezi".
Google face 100 mil € din România.
TV-ul e ieftin și înca vinde foarte bine. Să ne uităm la ce se întâmplă în US.
Robert:
banii se duc încet, incet spre online.
Alexandra:
– TV-ul își menține share-ul constant și încă rămâne căștigător