Mă uit zilnic la oamenii care merg pe bicicletă. Bicicleta e un mecanism relativ simplu și vechi. Oamenii investesc în lumini, căști, mănuși, genți și tot felul de accesorii cvasi-utile.
Când mă apropii de ei încep să aud tot felul de zgomote: lanțul scârțâie îngrozitor, mă uit la el și e ruginit, aripa se freacă de cauciuc, dar el n-aude că are căști în urechi sau pur și simplu nu-l deranjează, frânele abia reușesc să oprească bicicleta și tot așa.
Dar avem tricou de 100 de lei de biciclist și mizerie d’aia de senzor care măsoară viteza și mai știu eu ce tâmpenii, avem colanți și ochelari speciali.
Bă, da un WD-40 n-ar lua unu! Am dat pe bicicletă după ce-am venit din concediu și puteam să jur că s-a întâmplat ceva magic. Parcă era altă bicicletă. Am dat peste tot, pe lanț, pedale, butucuri, amortizoare furcă, cabluri de frână, de schimbătoare. Vorba aia, mergea ca unsă. Și e o biclă veche, din 2008. Tot ce aud acum e fâșăitul cauciucurilor pe asfalt. Și așa e normal, să avem grijă de mecanismele din viața noastră. Să le schimbăm uleiul, să le ungem, să le ducem la revizie. Chestii d’astea care le prelungesc viața.
Noi n-avem cultul ăsta. Suntem ca ăia cu mașini tunate, vopsite, dar pe dedesupt curge rugina.

Inteleg ca pentru o bicicleta ruginita si WD40 e mai bun decat nimic, dar nu ti-as recomanda sa il folosesti pentru o bicicleta cu care mergi mult si/sau repede.
WD40 nu e ulei. Rolul lui nu e sa unga ci sa indeparteze apa. Se evapora foarte repede si apoi constati ca mergi cu un lant neuns. Pentru cativa km e ok, in caz de urgenta. Dar dupa ce ajungi acasa, curata lantul si da cu ulei de lant.
Pentru celelalte chestii eu folosesc bearing grease, assembly grease (pentru piese care nu sunt in miscare – suruburi etc, nu stiu cum se numeste exact) si ulei standard pentru cabluri.
Man wd unge foarte bine. Ce naiba apa sa indeparteze pe un lant ruginit? Nu se evaporă nimic. Lantul ramane negru, uns frumos.