Ați auzit poate de Casa Experimentelor un loc excelent în care poți merge cu cei mici (peste 3 ani parcă) să faceți diverse experimente cu magneți, cu gravitație și alte minuni ale fizicii în special.
Puteți sta pe un pat de cuie, de exemplu
sau puteți încerca să desenați în oglindă
Sa vedeți cum se formează niște valuri:
Cum se atrag magneții
Si multe alte chestii mai mult sau mai puțin complicate.
Partea cea mai interesantă e camera în care se află bobina lui Tesla sau așa ceva și alte câteva chestii interesante și luminoase în care ni s-a spus că sunt gaze nobile și care arată cam așa:
Bun toate astea sunt minunate, excelente, mergeți să le vedeți luați și copiii cu voi, sunt în zona Târgului Vitan, intrarea se face de pe Splaiul Dâmboviței și până pe 2 iulie 2016 intrarea e gratuită. Ei și acum ajungem la partea cu "marketingul de 2 lei". Comunicarea lor cu surle și trâmbițe e așa: veniți la noi că e frumos, avem de toate și intrarea e gratis până pe 2 iulie. Când te duci acolo, semnezi ceva formular că-ți pui casa la bătaie, cu nume și prenume, dar mai presus de toate tronează un banner mare, la recepție pe care scrie ceva de genul "Donați pentru Casa Experimentelor. Suma recomandată 20 ron/persoana."
Bun, pe majoritatea oamenilor care vin acolo nu-i deranjează să doneze pentru știință. #Forthekids, știti voi. Dar nimicnicia mesajului (și ceva-mi spune că vine din partea elvețiană a proiectului, nu cea română), e faptul că face apel la un sentiment de jenă pe care-l resimte fiecare când vede banner-ul ăla cu îndemnul la donație și precizarea unei sume pe persoană. Mi se pare o formă mascată de a pune preț pe intrare cu portița de a comunica "intrare liberă" Și asta nu e ok.
Donația e un act unilateral, benevol, teoretic. Practic prin anunțul ăla pus acolo așa mare se forțează atât aspectul de "benevol", cât și cel de "unilateral". Da, undeva pe site-ul lor într-un colț, precizează asta, dar surlele și trâmbițele, nu. Cam la fel cu clauzele alea cu scris mic.