Se dă povestea următoare: cineva tamponează din spate, ușor, pe altcineva. Din greșeală. Bară spate avariată. Soluții:
1 – certat, calmat. Încheiat amiabilă, mers la asigurator, (în timpul programului) făcut dosar, mers la service, lăsat mașina, reparat în minim 2-3 zile.
Avantaje: – E oficial, deci teoretic ai o cale de atac în caz că ceva nu merge bine
– dai de muncă unora care învârt hărtii și bani într-un sistem
Dezavantje: – durează mult
– disconfort
– interacțiuni nenecesare cu diverse entități persoane de care n-ai neapărat chef.
2 – tras pe dreapta, cerut scuze, acceptat scuze, dialog politicos. Făcut schimb de nr. de telefon, dat IBAN, virat costul estimat al reparației. Comandă piesă online schimbat/reparat în service. Văzut de treabă mai departe. Secretul e cinstea și încrederea.(cinstea – să nu sari calul privind costurile și încrederea că primești banii)
Avantaje: – e mai rapid
– e mai confortabil
– îți vezi mai repede de ale tale (nu ești deturnat de la chestiile tale)
Dezavantaje – riști să iei țeapă (dacă ești cel păgubit)
– dacă nu estimezi bine mai pui de la tine
Prima situație o știți, poate ați și trecut prin ea. E okish. A 2-a e mai rar întâlnită și presupune “ciocnirea” a 2 oameni normali, cu capul pe umeri, cinstiți, cu ceva rezerve financiare pentru astfel de cazuri, suficient de educați încât să-și asume răspunderea greșelilor.
Sau varianta 3: lovit usor, mers la service agreat/reprezentanta, stabilit costuri reparatie, bagat masina in service, vinovat – venit – platit, done. (singurul dezavantaj fata de 2, implica niste timp pierdut in plus din partea vinovatului)
Da. E ok. Transparență asupra costurilor. Vezi cum lipsa încrederii se traduce în timp/disconfort.
Exista si varianta 3/4/5: sters usor bara din spate, facut reclamatie la politie si reparat toata partea din spate (alte lovituri, zgarieturi etc) pe RCAul prostului. Been there! Nu am intalnit varianta a doua.
Da, mi se pare ok să le lași să se mai strângă. Nu ne permitem să schimbăm bara la fiecare zgârietură. 😀