Treaba cu somnul

     Cred că majoritatea oamenilor sunt în urmă cu somnul, au datorii cu orele de somn, poate zile întregi adunate. Te culci seara mai târziu, dimineața te trezești praf, neodihnit, cu gâtul sucit, cu dureri de spate, de mușchi etc. Ce am observat că funcționează la mine. Eu sunt genul de om de dimineață, morning guy, cum se spune. nici d'ăla din grupul 5 a.m., dar nici mai mult de 7 nu prea pot să dorm. ora mea de trezire în mod natural e între 6 și 6.30. Cum reușesc?

1-  Mă culc atunci când mi-e somn. Atât de simplu. În afară de calitatea asta genetică, pe care unii o au, altii nu o au, (evening persons), încerc mereu să mă culc atunci când mi-e somn. De multe ori zic "Mă duc să mă culc" și nevată-mea zice:"De acum? Păi e 9" și eu zic." Nu-mi pasă cât e ceasul, mi-e somn, deci mă duc să mă culc." De altfel în w.e. nu prea știu cât e ceasul, nu prea mă interesează. În rest, obligat forțat oarecum, sunt încadrat mai mult sau mai puțin într-un program.

2- Încerc să țin camera aerisită la maxim.  Cred că un somn bun, de calitate, depinde foarte mult de calitatea aerului. Sigur, având casa în câmp, e mai bine să deschid geamul decât să-l țin închis, așa cum făceam când stăteam în Tei de exemplu. (cartierul Tei din București, nu vreun copac).

3- În zilele în care fac un minim de mișcare, dorm mai bine. Chiar și mersul ăsta "agale" pe bicicletă din Ghencea până-n Pipera e o mișcare care contează. Deși încep să nu-l mai percep ca pe un efort, ci mai degrabă am momente când mi-e lene să pedalez. Alteori de-abia aștept să plec la/de la job.

Iată alte câteva lucruri pe care e bine să le știți dacă sunteți în urmă cu somnul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.