Calitatea oamenilor scade…

Calitatea oamenilor scade…

…și asta permite unor mediocri să se urce pe scenă și să vorbească publicului dintr-o poziție în care "sistemul" involuntar i-a pus, ei nefiind "vinovați" de nimic. Judecând la rece câteva secvențe de la "Future of Media" 2015, îmi dau seama cât de gravă e situația. D'aia e bine să mai ieși din birou și să mergi pe la evenimente: că mai vezi care e nivelul unora la care se uită lumea.

       În primul panel, îi cunoșteam pe Orlando Nicoară și Anca Nuță, care au fost ok, decenți, comentarii pertinente și de bun simț. În același panel cu ei, mai era un băiat de care nu mai auzisem, care a spus că oamenii de marketing mint și cam ăsta e rolul lor asumat și că dacă-i pui să spună adevărul te cam iau la înjurături. Lucru care m-a mirat să-l aud, tocmai la FUTURE of media. Înțelegeam asta dacă am fi fost la un seminar despre "Istoria media din epoca bronzului", dar nu undeva unde vorbim de future of media. Anca Nuță de la Unicredit, a fost la fel de iritată de afirmația asta și bine a făcut că n-a lăsat-o să treacă netaxată: Dimpotrivă, rolul oamenilor de marketing este să spună adevărul și să se lupte intern cu organizația pentru a spune adevărul clienților. Suntem în secolul 21, oamenii sunt, dacă nu mai educați, mai informați și mai conștienți de tertipurile marketingului primitv. Oamenii, din secolul 21, nu mai pot fi mințiți frumos, iar organizațiile care nu pun osu la treabă vor pierde. Vezi cazul milenials în US unde marile branduri din automotive, imobiliare și finanțe se dau de ceasul morții că ăștia mici nu prea-i bagă-n seamă și nu prea știu ce și cum să le vândă. Dar ei sunt acolo în secolul 21, în timp ce unii dintre noi cred că marketingul trebuie să mintă și spun asta din panel-uri de discuții la conferințe importante.

foto

Am mai aflat despre cei de la Actelier care îi învață pe oameni tehnici de actorie aplicate în business. O chestie evidentă când în România 90% din business ține de actorie. Eu chiar aș cunoaște niște oameni de business care ar putea să dea ei lecții de actorie.

Revenind… În al 3-lea panel de discuții, foarte bine moderat de Cristina Bazavan, Lucian Mândruță și George Buhnici s-au comportat ca niște adolescenți stupizi crezând că sunt funny și fac show. De fapt erau penibili cu glumițele lor la care tot ei râdeau, la vârsta lor și la pretențiile de "guru media" care musteau în aer la dresa lor. Două chestii m-au surprins totuși:

1 – Mândruță șterge statusuri pe facebook dacă nu au câteva zeci de like-uri imediat. Luat la întrebări de colegul Vasilescu a dat-o puțin la întors, că le rescrie. Buhnici a sărit în apărarea lui ca un șacal, zicând superior și plin de el "că noi facem media, nu hobby". Deci dragilor, dacă vreți să faceți media, ștergeți statusuri, altfel rămâneți niște amatori! Sunt sigur că și ei sunt din ăia care cred că oamenii de marketing ar trebui să mintă clienții.

foto

2- Pentru că Buhnici face media, nu hobby, a ajuns la concluzia că e mai bine să facă review-uri auto care nu au mai puțin de 1 oră. Hai să mai spun odată: fanii lui Buhnici, vor să se uite la filmulețe cu el apăsând pe butoanele unor mașini, timp de o oră

Încerc să-mi imaginez, ce viață tristă trebuie să ai, încât să-ți dorești să-l vezi pe Buhnici mai mult de 10 secunde pe youtube. Adică el avea filmulețe scurte și tu care te uitai la el cum se dă cu tracariciu, vrei mai mult și-i scrii pe mail să facă flimări mai lungi că-ți trebuie să ai o scuză de cel puțin o oră ca să nu ai o viață seara după ce vii de la birou.

foto

   Cele mai bune prezentări le-au avut Alex Bălan de la Bitdefender despre IoT (Internet of Thinks) și Dan de la Grafitti. Cea mai anostă a fost cea a tipului de la Vodafone.

   Altfel toate bune și frumoase la Future of Media 2015. O bună parte dintre participanți au înțeles despre ce e vorba în viitorul media și învață să-și ia notițe cu pixul pe hârtie. La FUTURE of Media 2015. (o fi o chestie de fashion și nu știu eu, că nu mă pricep).

foto

10 thoughts on “Calitatea oamenilor scade…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.