Pentru ca mi s-a intamplat chestia asta de 345 ori in ultimele 3 zile, m-am gandit sa pun cap la cap o lista de TO DO in situatia asta.
Sunt cel putin 2 tipuri de a ramane inzapezit cu masina:
1- Prima, mai putin grava, este cand pur si simplu iti patineaza roata/rotile cu tractiune si masina are un pic de balans, dar nu pleaca mai departe.
In cazul asta scapi foarte usor astfel:
– fie te impinge un trecator binevoitor (apropo, in cartierul Tei, din Bucuresti mai gasesti si oameni).
– fie te chinui putin si-ti montezi lanturile, iesi de acolo si apoi te mai chinui putin sa le dai jos dupa ce ajungi
la asfalt. Ca de, asa e pe stradute-n Bucuresti.
Mie mi s-a intamplat ca masina sa patineze cu rotile care au tractiune, insa la impins sa aiba un balans frumusel. Am reusit astfel sa o scot singur singurel, facand un balans din ce in ce mai mare.
2- A 2-a situatie e cea mai grava. Ramai inzapezit, rotile patineaza si masina nu se clinteste nici un milimetru pentru ca e suspendata cu scutul, motorul, baia de ulei sau “burta” pe zapada sau si mai rau pe un mal de gheata.
Ei, in cazul asta, primul lucru pe care-l faci e sa-ti pui manusile si sa-ti infigi bine caciula pe urechi.
– Iei lopata din portbagaj si cu coada ei, incepi sa indepartezi stratul de zapada de sub masina. E greu, te uzi fleasca, merge incet, dar ai ceva sanse sa iesi singur, daca nu trece nici naiba pe acolo. Si aici lanturile sunt sfinte.
– Fara ajutor, fara sa te impinga nimeni, sansele sa iesi de acolo scad dramatic. Orgoliul e bine sa-l arunci la gunoi si sa ceri ajutorul cuiva care si pare dispus sa ti-l ofere. 3-4 oameni pot impinge o masina (sa zicem ford focus) chiar daca e suspendata cu burta pe zapada.
– poti sa ridici masina pe cric in asa fel incat sa ai o priza mai buna la rotile care au tractiune. Eu am incercat asta, dar nu m-a ajutat pentru ca situatia era mult prea grava.
– Te mai poate tracta cineva, daca ai sufa cu tine. Daca nu ai carligul de tractare poti lega sufa de punte, nu de bara, nu de roata, de nimic altceva, ci de punte, adica bara aia de fier gros care uneste rotile.
– Mai e varianta sa pui un cauciuc sau ceva din material antiderapant la rotile care patineaza. Pe zapada n-am incercat asta, dar mi-a reusit pe noroi. Am folosit presul de cauciuc din fata.
Cam atat, daca mai stiti si alte sfaturi, scrieti in comentarii.
Eu am aplicat-o pe-aia cu sufa de mai multe ori. Efectiv agatam un capat de carligul masinii si stateam cu celalalt capat in mana la marginea strazii si asteptam sa vina o masina. Cand se apropia careva puneam un zambet pe fata si incepeam sa invart carligul in aer :). O data a oprit unu cu o masina din-aia de Erbasu Construct parca si o data un Golf. Golfu’ n-a reusit sa ma scoata si in timp ce se chinuia a aparut un excavator cu un nene la volan care se uita la mine si zambea – parca in mintea lui compara dimensiunea excavatorului sau cu furnica de golf. Nici n-am mai stat pe ganduri, am desfacut sufa de pe golf, i-am multumit frumos soferului si am agatat sufa de prima bara pe care mi-au cazut ochii de la excavator.
Iarna asta am ramas suspendat de vreo 10 ori cel putin. In iernile trecute am iesit foarte usor de pe oriunde intrasem si asta mi-a creat o anumita incredere falsa in anvelope si abilitatile masinii – numai ca iarna asta a fost cu zapezi mari, nu doar zapezi. Si din cauza increderii mele ca voi iesi – ramaneam inzapezit peste tot. In fine, inca un pic si o sa plangem de canicula 🙂
Sufa ruleaza… e o solutie comoda. Plang dupa carligul pierdut…