Cum mergeam pe minunata centura a Bucurestiului, acolo unde sunt 2 benzi, depaseam legal un tir. La un moment dat sare de undeva o pietricica fix in parbriz lasand o crapatura frumusica. Si acum incepe distractia:
Cine ar trebui sa plateasca daca, sa presupunem ca s-ar fi spart parbrizul, sau chiar si doar pentru atat? Soferul tirului?, Firma care detine tirul?, firma la care are tirul RCA? firma la care am asigurare CASCO?, Ministerul transporturilor? Administratorul drumului respectiv? Cine?
Soferul tirului n-are nici o vina, mergea regulamentar, la fel ca si mine. Firma care detine tirul deasemenea, n-are nici o vina.
Ar putea sa plateasca firma la care am CASCO. Bun ea plateste, preia riscul ca d’aia e firma de asigurare. Dar la randul ei, nici ea n-ar vrea sa dea banii aiurea (cu un Generali, Allianz, desi mai scumpi, te mai intelegi, dar cu restul mai greu). Nu stiu cat de dornice sunt si ele sa preia niste daune care au la baza cauze pseudonaturale.
Sa presupunem ca ar fi suficient de multe daune provocate de proasta stare a drumurilor, incat sa afecteze bugetele asiguratorilor. Impotriva cui se intorc ei sa-si reduca pierderile? Stat, minister de transporturi si el la randul sau la administratorul drumului? Asta ar fi firul logic intr-o tara normala?