Cum pierzi clienti

Romanii (si poate ca nu numai ei) nu au in sange simtul comertului. E normal, pe undeva, daca stam sa ne gandim ca de la oile pe care le-am tot crescut de cateva mii de ani pe meleagurile astea, n-am vandut mai nimic. Am produs pentru noi. Ceea ce nu e neaparat rau. Insa spiritul comercial n-a fost punctul nostru forte. Si asta se vede si azi. Iata in numai 2 zile cum am observat eu ca pierd romanii clienti:

1 –  N-am sa va dau rest, mergeti si schimbati .

       Pot plati cu cardul, daca va ajuta!  

       Nu se poate pentru sume mai mici de 10 ron. Mergeti si schimbati.” Cetateanul din spate: “Mergeti alaturi, ca si eu am patit la fel. 

– Sigur ca da, nici o problema, astept 10 minute sa ma bagati in seama, si acum  mai pierd inca 5 minute ca n-aveti sa-mi dati rest. Se rezolva. Cumpar de la alta farmacie, pentru ca nici nu sunt 4 farmacii pe o raza de 100 m.

2- Pot plati cu cardul? 

       Nu. 

       Ok, o zi buna! 

3-  Aveti iaurt? 

      Numai Danone! 

      Ok, multumesc. 

Ce concluzie tragem:

– Vrei sa vinzi? Invata sa-mi iei banii prin orice mijloace. (vezi operatorii telecom si in cate modalitati poti plati factura)

– Fa-ti un cash management mai eficient. Fii pregatit pentru orice. Fii flexibil, fa reduceri spontane, de genul:

Cat costa?

1,5 ron.

Va dau 10ron, ca n-am decat 1,4 ron marunt.

Da-ti-mi asa!

Ok, multumesc!

– Daca vrei sa vinzi un sortiment de produse, adu cel putin de la 2 branduri/producatori diferiti. Oamenilor le place sa creada ca au de unde alege.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.