Romanii (si poate ca nu numai ei) nu au in sange simtul comertului. E normal, pe undeva, daca stam sa ne gandim ca de la oile pe care le-am tot crescut de cateva mii de ani pe meleagurile astea, n-am vandut mai nimic. Am produs pentru noi. Ceea ce nu e neaparat rau. Insa spiritul comercial n-a fost punctul nostru forte. Si asta se vede si azi. Iata in numai 2 zile cum am observat eu ca pierd romanii clienti:
1 – N-am sa va dau rest, mergeti si schimbati .
Pot plati cu cardul, daca va ajuta!
Nu se poate pentru sume mai mici de 10 ron. Mergeti si schimbati.” Cetateanul din spate: “Mergeti alaturi, ca si eu am patit la fel.
– Sigur ca da, nici o problema, astept 10 minute sa ma bagati in seama, si acum mai pierd inca 5 minute ca n-aveti sa-mi dati rest. Se rezolva. Cumpar de la alta farmacie, pentru ca nici nu sunt 4 farmacii pe o raza de 100 m.
2- Pot plati cu cardul?
Nu.
Ok, o zi buna!
3- Aveti iaurt?
Numai Danone!
Ok, multumesc.
Ce concluzie tragem:
– Vrei sa vinzi? Invata sa-mi iei banii prin orice mijloace. (vezi operatorii telecom si in cate modalitati poti plati factura)
– Fa-ti un cash management mai eficient. Fii pregatit pentru orice. Fii flexibil, fa reduceri spontane, de genul:
Cat costa?
1,5 ron.
Va dau 10ron, ca n-am decat 1,4 ron marunt.
Da-ti-mi asa!
Ok, multumesc!
– Daca vrei sa vinzi un sortiment de produse, adu cel putin de la 2 branduri/producatori diferiti. Oamenilor le place sa creada ca au de unde alege.