De ce să gândești când poți să n-o faci!

Uite, ți se servește adevărul într-o formă frumoasă, comică, dar de o realitate crudă. Am făcut ceva smart content să deschid ochii mulțimii credule. Hai s-o aruncăm în oceanul internetului, s-o fi gândit creatorul pozei de mai jos. Băgăm și-un 20% adevăr și gata!

Știm cu toții că mașinile cu motoare pe combustie internă apar din neant, din câmpuri cu verdeață și ceruri senine, în timp ce astea electrice sunt fabricate de niște mega uzine care ne distrug planeta.

M-am gândit în ultimele zile (pornind de la povestea asta) la zicala luată drept Biblie de 90% din presa de oriunde:

Nu lăsa adevărul să strice o poveste bună.

Ok, să zicem că acceptăm ceva neadevăr, pt că marketing și alte abureli, înțelegem, doar nu suntem căpcăuni. Băi frate, dar de la tâmpenia asta, care nu face decât să scuze în vorbe frumoase minciuna și înșelătoria în masă, până la ceea ce face cam toată presa și toți gigeii care inventează ei conținut cum e ăsta de mai jos, e cale lungă. Nu, eu nu sunt de acord cu zicala asta. Fuck the story, tell the truth! mi se pare mult mai necesară în vremurile astea.

 

Tags:

5 thoughts on “De ce să gândești când poți să n-o faci!”

  1. Fabricarea pieselor care compun masina presupune cam acelasi lucru si la motoarele cu combustie interna si la cele electrice, deci aici am putea sa spunem ca nu e nicio diferenta, decat daca e sa ne legam de faptul ca procesul de prelucrare al litiului utilizat la baterii e ceva mai pacatos decat procesul de fabricare a injectoarelor si pistoanelor, dar o sa presupunem ca exista o compensare pentru ca sunt diferente enorm de mici.
    Problema survine la fabricarea “combustibilului” pentru fiecare masina in parte. Daca plecam de la premisa ca procesul de fabricatie e aproximativ identic, deci nu presupune niciun fel de imbunatatire la masinile electrice, la procesul de prelucrare a combustibilului ar trebui sa observam o oarecare diferenta.
    Imaginea pe care ai dat-o exemplu nu prea are de-a face cu masina in sine ci cu combustibilul utilizat si partial este corecta, spun partial pentru ca omite procesul prin care trece titeiul de la extractie si pana la pompa, proces ce poate sa fie mai “curat” decat generarea de electricitate cu ajutorul carbunilor.
    Asa ca daca e sa analizam ochiometric si sa judecam fara date exacte si cazuri concrete am putea sa-i dam dreptate celui care a facut desenul respectiv deoarece energia electrica e prezentata (cel putin in cazul masinilor electrice) ca fiind generata fara niciun fel de impact asupra mediului inconjurator, ceea ce evident e deocamdata un fals grosolan.

    1. Mălin, România are 30% energie “curată”. 30%. România, care e ultima cam la toate.În Scotia s-a închis ultima termocentrala pe cărbuni. Cam toată Europe se indreapta spre asta in mai putin de 10 ani. Obținerea curentului electric prin ardere de cărbuni e pe ducă. Serios vorbind. In plus ideea pozei este despre unde ne îndreptăm și acolo unde ne îndreptăm nu e cu producere de curent electric prin ardere de cărbuni.
      În alta ordine de idei fabrica Tesla functionează pe panouri.

      1. Foarte corect ceea ce spui, insa in momentul de fata nicio tata nu a trecut 100% pe energie “curata”. Cu ce ne incalzeste ca Tesla are o fabrica cu panouri solare unde doar ASAMBLEAZA masinile, cand tarile din lumea a treia unde sunt produse piesele merg inca pe carbuni si alte alea?
        In ziua de azi numaram pe degete tarile care-si permit sa mearga cu peste 50% din productie de energie “curata” si tocmai aici e problema, ca deocamdata se vinde o iluzie, iar peste 10 ani unii or sa fie inca suficient de saraci incat sa nu-si permita energia curata in pofida sutelor de acorduri diplomatice semnate in acest sens.

      2. E drept ca e un trend setter si e foarte bine ca lucrurile merg in directia propusa, atat doar ca propaganda anti nu prea ajuta cat timp nu reusim sa aliniem standardele cam peste tot in lume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.