De ce se vor fura biciclete în continuare!

De ce se vor fura biciclete în continuare!

Știți știrea aia în care se spunea că în București se fură 2 biciclete pe zi? Și poliția e degeaba?

Ei treaba asta va continua din varii motive care se rezumă la următorul: it’s good business!

Magazinele online de biciclete nici măcar nu s-au “obosit” să facă butonul ăla din care alegi plaja de preț mai mic de 2100 lei. Adică la ei nu găsești biciclete sub 2100 lei. Cât era salariu mediu? puțin peste suma asta parcă, nu?

O bicicletă ciclocross, adică un fel de semicursieră pentru ăia născuți prin 1980, se învârte pe la 4000 de lei, iar în sus cerul e limita 12000 lei și tot așa. Nu mai zic de alea profesionale că schimbăm moneda!

Apropo de asta, citeam undeva de un lanț de biciclete pt nu-știu-ce ce echipă de la nu-știu-ce concurs: 6000€, doar lanțul, pt că e special. Plin de fițe și marketing și domeniul ăsta! Închipuiți-vă că oamenii care iau biciclete de mii de euro ca să meargă prin oraș sau la serviciu cu ele, se uită la cât de frumoasă e sudura elementelor cadrului bicicletei. Adică se uită la “solzii” ăia pe care îi face un sudor profesionist. Și dacă sunt nașpa, adică inegali la nivel de mm., atunci e un minus la toată bicicletă și deja e cam nașpa.

Bă, voi vă dați seama ce defecți sunt unii oameni? Să dai 500€ pt că sudura e mai nu-știu-cum? C’mon! Nu mă înțelegeți greșit, cine are de dat să dea frate, iar cine are de luat, să le ia banii dilimandroșilor, pentru că nu e altă rațiune în chestia asta decât piticii lor de pe creier! Problema e că d’aia nu există biciclete normale, pt oameni normali la prețuri decente, pt există o piată de “speciali” dispuși să dea sute de euro pe bărzăuni și pe 10g în plus la greutate, în condițiile în care ei o freacă de 5 ori pe an pe calea Victoriei.

foto

Revenind, eu înțeleg: materiale, aliaje, figuri, cerere și ofertă, nu e prost cine cere și așa mai departe. Dar până când biciclete relativ normale, nu vor fi accesibile unor oameni relativ normali, furtul de biciclete va fi o afacere bună. Oricât de moralist ai fi tu, tot de gâdilă ideea de a da 1500 lei pe o bicicletă de 6000 lei sau de 5000 lei. Vorbim de o “reducere” de 90%. Și știm cu toții cam cât de morali și cu coloană sunt românii. Iar pentru hoți, e relativ ușor. Ce investiții au? Un flex de 300 lei? un clește și mai ieftin? Și ceva risc management, care de fapt e și ăla spre zero, pentru că le e mai frică de proprietarii de biciclete decât de poliție.

Am văzut tot felul de start-up-uri cu soluții antifurt de biciclete, GPS trackere, lacăte legate la aplicații, vopsele care o fac să pară ruginită, you name it. Băi, nimic aplicat, nimic din toate alea nu am văzut pe străzi. Aparent cea mai sigură soluție e lanțul de neam-prost, d’ăla gros și greu cât juma de biclă, cu zale pătrate, lacăt și acoperit de material textil sau ceva furtun de plastic.

Așa că nu ne rămâne decât să keep calm și să legăm bicla!

6 thoughts on “De ce se vor fura biciclete în continuare!

  1. Furtul de biciclete e ca furtul de orice alt lucru, nu e vina produsului, sau a nuantei de produs. Pe langa toata nebunia de marketing, care e reala, mai sunt si alte aspecte “reale” de luat in considerare: oameni care construiesc bicicletele respective. Ar fi placut sa aiba o viata decenta lucrand intr-o fabrica de biciclete, nu? Ar fi placut sa iti iei o bicicleta care sa te tina o viata, cu suduri frumoase, facute frumoase de dragul artei. Ca exemplu, ma uitam la turnurile de caramida de prin garile vechi din nordul Romaniei, facute pentru tinut rezervoare de pacura pentru locomotive, etc. Sunt a naibii de frumoase, desi au un rol strict utilitar. Cu toate acestea, cineva s-a chinuit sa le dea o forma, sa construiasca niste arcade, etc. La fel si aici: platesti materialele, brandul, maiestria mesterului, etc. Toate au un cost asociat. Si sincer, prefer varianta in care strangi din dinti un an sa iti cumperi o bicicleta (pereche de incaltari, etc.), dar care sa fie lucrata frumos, sa te tina, sa functioneze placut, decat mizeriile de 500 de lei pe care ti le permiti oricand, dar care numai biciclete nu sunt (si care ajung sa umple trotuare, gropi de gunoi si asa mai departe).
    Intr-un cuvant, vrei ca un cizmar sa poata avea o viata decenta: da 1000 de lei pe o pereche de ghete, nu 100. Si ghetele alea de 1000 te vor tine mai multi ani, vor fi mai comode, nu vei mai polua atat de mult cu cicluri inutile de productie. Si un om va putea trai decent facandu-le. Dar ghetele de 100, nu pot sustine decat sclavie in Asia si nimic mai mult. A, ca si la alea de 1000, poti plati doar brandul, calitatea fiind identica cu cele de 100, da, dar nu despre ele este vorba.
    Sau daca imi iau ghetele de 1000 de lei, e vina mea ca raman fara picioare cand mi le fura hotii, ca am fost hipster care arunca cu bani, nu?!

    1. Íntre biciclete de 500-1000 lei și cele de 4000 lei, e un segment foarte mare neacoperit(sau foarte prost acoperit). Aici e de fapt problema. D’aia se cumpără alea furate la 1500-2000 lei. Dacă furtul nu e profitabil, dispare! E atât de simplu. Și există un cumul de măsuri care se pot lua în sensul ăsta. Iar oferirea de produse pt toate segmentele si buzunarele, e una dintre măsuri, poate chiar cea mai eficientă!

  2. Am ramas interzis cand am citit de lantul ala de 6000 de euro asa ca am dat un mic google. E o chestie one-off, pentru un record. Si lantul nu a costat 6000 ci era un lant normal Dura-Ace; pregatirea de cursa a costat o gramada in schimb.

  3. Si locurile destinate parcarii bicicleteor sunt ai mama lor si in caz ca o parchezi intr-o zona laterala, ferita de camere si privirile curiosilor, cu siguranta face cu ochiul oricarui profitor.

  4. in romania chiar nu se fura ca in londra sau ny, unde tre sa le legi cu kryptonite galben, in provincie eu mai intru in magazine si o las dezlegata, iar pe strada am legat o peste tot si am gasit o ok ,se fura cel mai des din scari de bloc ,daca o tii cu saptamanile /lunile. vorbesc din exeprienta mea, 4 bicielte, 20 ani de dat plus cele 2 orase mentionate

  5. Dacă aș avea banii si spatiul mi-as lua vreo 3-4 biciclete de 10.000 de euro. Fără sa clipesc.

    Fiecare segment de tip de bicicletă are un price range diferit. In general cu cat mai multe compomente cu atat mai scumpe.

    Cu biciclete de sub 500 de lei iti cam risti viata. Astea sunt biciclete de piată, chinezării care la propriu se pot rupe de la stresul mecanic. Din păcate cam pe acolo este pretul pe care majoritatea sunt dispusi sa il dea. Cea mai ieftina bicicleta buna de oras noua este: DHS Origin 99 (650 lei la oferta).
    Furtul bicicletelor este un fenomen peste tot in lume. Cu cat mai flashy si curata, cu atat mai probabil sa fie furata. OLX si facebook sunt pline de furaciuni. In general daca pare prea bine sa fie adevarat (20-30% din pretul original) si descrierea e prea generica este clar furaciune. Dar daca nu ai ceva experienta, e cam greu sa iti dai seama.

    https://www.dirtbike.ro/bazar aici este site-ul cel mai serios pentru biciclete SH.

    Nu stiu ce site-uri sau magazine ai vizitat tu, dar eu gasesc biciclete de la 1000 lei lejer.
    Aa vrei bicicleta smecheră, da limita decentei e vreo 2000 de lei noua. Adică vreo 400 de euro. Sunt branduri internationale care vand. Nici masini noi frumoase nu există sub 8000-9000 de euro.
    Ciclocross-ul/gravel bike este o categorie relativ nouă in toată lumea si foarte putin populară la noi, de aia gasesti mai greu si scump.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.