Două gânduri pentru MyBRD Mobile

Două gânduri pentru MyBRD Mobile

Nu discut aici despre cât de bună e aplicația. N-am testat-o încă. Feedback-urile fiind mai mult pozitive, decât negative.
Vreau însă, să atrag atenția (și e valabil și pentru Unicredit) că oricât de greu le-ar veni să creadă, lumea nu se învârte în jurul furnizorului de servicii, fie el și bancă. Lumea se învârte în jurul user-ului, pentru simplul motiv că e lumea lui. În lumea lui, userul de smartphone intră pe AppStore sau GooglePlay mai des decât merge la bancă, relația lui cu GooglePlay/AppStore e una care se consumă mai des, (e mai puternică într-un anumit sens) decât cea cu banca. Și se desfășoară astfel:
User -> intră în GooglePlay/AppStore -> alege -> downloadează&plătește -> pleacă fericit mai departe. Așa face el.
Ce propun băncile este puțin anapoda. Pentru că ele vor să facă vânzarea în sucursală, ceea ce e absolut normal din punctul lor de vedere, mai ales dacă lumea se învârte în jurul lor.(și or mai fi și motive de comisioane, reglementări, etc. nu mă bag)
User -> intră în GooglePlay/AppStore -> alege -> downloadează -> merge la bancă -> plătește/contract/cod activare -> pleacă puțin zăpăcit

Bun, o să ziceți că nu e așa, ci așa:
User -> merge la bancă -> plătește/contract/cod activare -> intră în GooglePlay/AppStore -> alege -> downloadează -> pleacă.

Da, numai că nu e așa. Pentru că atunci când îi spui “aplicație smartphone pe GooglePlay/AppStore”, în mintea userului se face legătura: aplicație smartphone+GooglePlay/AppStore = download&plată (un proces despre care el știe din experiența anterioară că se desfășoară smooth, automat, banii i se trag prin factura la mobil, userul nici nu “știe” ce l-a lovit). În plus, așa cum ziceam, relația user-smartphone-GooglePlay/AppStore o bate la poponeț pe relația user-bancă, în special din punct de vedere usability.
Rezumând, ca să fim siguri că ne înțelegem, e ca și cum tu, bancă, te duci în piață să vinzi castraveți, eu vin și vreau să cumpăr, iar tu-mi spui: “Nuuuu, stai! că nu vând aici. Hai la mine acasă dacă vrei să cumperi. Aici doar te uiți… așa de la distanță.” Because logic.

Rețineți, dragi product manageri din lumea largă:“Usability is king!”

3 thoughts on “Două gânduri pentru MyBRD Mobile

  1. Userul trebuie sa ceara la banca produsul, nu neaparat la sucursala. Poti face asta si prin online banking, site, call center.
    Ca sa ai un produs trebuie mai intai sa il ceri. Cumva. Ok, poate ca atunci cand ai luat aplicatia trebuia sa ti se spuna ca e nevoie de un contract cu banca. Pentru majoritatea cred ca e evident.
    De ce ai bagat Unicredit in asta? Doar ca te-a ofticat discutia cu mine?

    1. “Userul trebuie sa ceara la banca produsul, nu neaparat la sucursala. Poti face asta si prin online banking, site, call center”
      – inceput greșit de flux. Userul NU trebuie sa faca nimic sau fluxul cel puțin sa tindă spre asta. D’aia avem servicii proaste, că cei de la birou au pretenția sa vină userii la ei sa stea la coadă.Providerul trebuie sa intre in lumea lui, în obiceiurile lui de consum, in activitatile lui cotidiene, nu invers.

      “Ca sa ai un produs trebuie mai intai sa il ceri. Cumva.”
      – ca sa ai un produs trebuie sa auzi de el, nu sa-l ceri. Userului i se comunică, i se oferă, te duci peste el. Aici Steve Jobs avea cumva dreptate: userul nu stie ce vrea, nu stie ce sa ceara.
      “De ce ai bagat Unicredit in asta? Doar ca te-a ofticat discutia cu mine?”
      – Bag orice furnizor care nu intelege ca lumea nu se invarte in jurul lor, ca batalia se da pentru user, ca el e centrul în jurul caruia graviteaza sute de furnizori de diverse servicii care-i satisfac diverse nevoi din viata lui.

      Da, discutia cu tine m-a determinat sa scriu articolul asta, pentru ca mi-am dat seama ca sunt mult mai multi cei care nu inteleg aspectele astea, decât credeam eu si am simtit nevoia sa explic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.