Mai mult, mai mult, mai mult. Până când?

Mai mult, mai mult, mai mult. Până când?

Săptămâna trecută am fost la Digital Marketing forum, un eveniment foarte reușit pe zona asta, dacă mă întrebați pe mine. Multe lucruri noi, interesante, speakeri ok, nimic de zis. Excelent!

DAR altceva mi-a atras mie atenția: mai toate prezentările stabileau ca obiective creșterea vânzărilor cu 15%, 17%, X%. Și asta e o chestie care există poate de când lumea, dar omenirea a evoluat mult. Impresia mea e ca cei care promit “mai mult” sunt mai mulți decât cei care cer “mai mult”.

Undeva trebuie să fie o limită dată de exemplu de chestii evidente cum ar fi că ziua are doar 24h. Cât content să consumi, cât să consumi în general ca toate creșterile promise să fie cât de cât aproape de adevăr? Știu că unii mint, alții nu livrează, alții dau chix. Cred totuși că ar trebui să înțeleagă și companiile conceptul asta de “și-a făcut plinul”.

Oamenii mai au și ei viața lor, plăcerile simple fără să fie consumatori de ceva. Am putea oare să-i privim mai mult ca oamenincu vieți normale decât ca useri? Ar fi așa o crimă? Am da faliment toți? Când e de ajuns?

6 thoughts on “Mai mult, mai mult, mai mult. Până când?

  1. Oricat ar creste puterea de consum si timpul liber, it’s a zero sum game. Cresterile vanzarilor tale inseamna scaderile altora.
    Iar daca privesti oamenii ca altceva decat un sac de bani, nu esti bun de marketing. Ceea ce nu e un lucru rau.

  2. In mod normal cresterile astea ar trebui sa fie compensate oarecum de progresul demografic. Astfel, in fiecare an un numar de X persoane ating varsta de 18 ani si sunt considerate target pentru un anumit sector comercial, numai ca cifrele relationate cu sectorul demografic sunt in declin de ceva vreme, deci cresterile ar trebui sa fie mai mici de la an la an.
    Foarte multi ignora treaba asta si probabil ca e principalul motiv pentru care avem crize de genul celei din 2008. Sectorul bancar a incurajat constructia de case noi in timp ce pe multi i-a legat pe 30 de ani de credite imobiliare si de indata ce s-a terminat baza aia de tineri eligibili si cu venituri s-a ajuns la criza. Cam asa e si aici cu cresterile. Intr-o zi toate cresterile astea or sa devina negative pentru ca procentele sunt in declin de ceva vreme.

  3. Bai, frate, in tara asta sunt din ce in ce mai putini oameni, iar cei ramasi, majoritatea sunt pensionari.
    La cine plm sa mai faci atatea vanzari? Ca nu mai e nimeni pe-aici care sa cumpere ceva…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.