Campania de promovare a revistei BIZ realizata de Blogal Initiative, intreaba blogerii cum ar promova ei revista BIZ.
M-am tot gandit la intrebarea asta “CUM?”… si mi-au venit in minte raspunsuri clasice seci. Metodele sunt stiute: cele clasice cu mici briz-birzuri. Mai important in aceste vremuri, destul de tulburi pentru presa scrisa, este eficientizarea si maximizarea campaniilor de promovare. Deci, nu atat CUM, cat UNDE as promova revista BIZ.
CUM eficientizam promovarea?
Comunicand exact cat trebuie, cui trebuie. Fara zgomot inutil si bani aruncati pe outdoor la metrou in statia IMGB, sau mai stiu eu unde…
CINE citeste BIZ?
Revista BIZ este o publicatie bilunara ce trateaza teme din zona afacerilor. Deci ma arunc sa fac ad-hoc un profil al cititorului: barbati (dar si femei-aprox 30%) din mediul urban, cu varsta de peste 25 de ani, studii superioare, venit mediu sau mai mare, care ocupa pozitii sau functii de nivelul middle si top management. Intr-un sens mai larg, fortand putin poate, am putea extinde acest profil chiar la termenul de YUPPIE, fara a-i omite insa pe seniorii afacerilor.
UNDE ii gasim pe acesti cititori?
– In primul rand ii gasim acasa la ei, ceea ce inseamna reclama pe TV. Aici eficienta e slaba pentru ca reclama asta o vede si badea Gheorghe care nu stie ce e aia BIZ. Deci bani aruncati. (da, stiu exista canale de nisa, but still…)
– Ii mai gasim in masina cand se duc la servici- adica Radio, cam aceeasi poveste ca TV-ul, dar la alte dimensiuni.
– Apoi ii gasim in centrele de afaceri cu multe cladiri de sticla. Aici ar merge ceva outdoor destept-amuzant, pentru descretirea fruntilor in zonele astea (pentru awarness).
– Si nu in ultimul rand ii gasim la birou, mai exact online, pe PC-ul lor, pe conturile lor de XING, LINKEDIN, G+, Facebook etc. Aici comunicarea brandului se face in cel mai eficace mod posibil. Stiu nu e usor nici aici, dar cel putin nu aruncam mesaje in neant. Stim cat de cat cui comunicam, si prin urmare putem decide ce si cum sa comunicam.
Putem avea clasicele newslettere, teazere cu stirii exclusive, virale, fara sa uitam ca diferenta o face continutul premium de calitate, analizele relevante si obiective, stirile concise si cuprinzatoare, pentru ca nu-i asa, oamenii nu au prea mult timp pentru citit, ei sunt dinamici si au de munca, de aceea unii isi iau stirile din zbor.
Diferentiatorul revistei BIZ, il constituie in mod clar evenimentele organizate de-a lungul timpului, evenimente care i-au crescut awarness-ul in piata de-a lungul anilor.
Si pentru ca am amintit de ani, ar mai fi un loc unde as promova strategic revista BIZ: (era sa uit)
– In facultatile si universitatile de profil. (ex. A.S.E.). Nu stiu, poate deja fac asta. De ce as face-o? Pentru ca o parte din studentii de acolo vor deveni yuppie si vor accede intr-o corporatie si mai tarziu vor ocupa functii de conducere si vor citi in continuare revista BIZ cu care sunt atat de obisnuiti inca din vremea studentiei. Imi asigur in felul asta cel putin o parte din masa de cititori pe viitor.
Poate gresesc, nu stiu… dar acum asa gandesc c-as face!
Eu i-am propus lui Adriian Ciubotaru, dar nu cred ca m-a luat in serios asa ca iti zic si tie ! Cea mai simpla idee: Calendar sexy 2012 cu echipa editoriala/colaboratoare BIZ. O sa depaseasca precis si target-ul “yuppie”. (Eu sunt super yuppie, mi s-a zis si cocalar), dar in prezent nu citesc BIZ deoarece nu ma intereseaza, si nici nu mi-au trezit interesul prin ceva anume. Dar este posibil ca as fi tentat sa dau click pe ei macar o data daca i-as vedea dezbracati.