Până nu demult eram de părere că fiecare cu meseria lui. Eu cu a mea, câştig nişte bani cu care îi plătesc pe alţii să-şi facă meseria atunci când am eu nevoie.
Chestia asta merge până la punctul la care eşti dispus să preiei, să înveţi frânturi din meseriile altora pentru a-ţi rezolva singur problemele, mai ieftin şi, de cele mai multe ori, cel puţin la fel de bine ca un “specialist”.
Ei, bine am abordat principiul ăsta, văzând cât sunt de varză majoritatea meseriaşilor care au lucrat la mine la casă făcând nişte chestii banale pe care eu le plăteam cu o căldare de bani fiecare. Am aplicat principiul ăsta şi sunt multumit.
Până a venit vorba de maşină. Aici, am zis, nu mă bag. N-am nici o legătură cu domeniul, nici nu-mi place, n-am ce căuta. Când aveam câte o problema la Focusache, mergeam frumos la d-l Laur, îi lăsam cheia, îi spuneam problema şi mergeam la birou. Seara îmi luam maşina reparată. Nu întrebam de preţuri, nu căutam piese mai ieftine, era comod şi bine. Fără dureri de cap.
La ultima defecţiune (A/C defect) am procedat similar, iniţial. Mers, spus problema, lăsat maşina. Diferenţa că de data asta, piesa noua era intre 800 ron si 1600 ron. Ceea ce e cam mult. Ok, zic, punem piesă SH, aproximativ, 450 ron.
Problema era la o bobina de la compresorul de aer conditionat. Bobina noua, dacă se găsea era 800 ron, compresorul cu totu’ 1600 ron. Compresor SH 450-500 ron. Zic asta e, ce nu dă omul pentru aer respirabil. Punem unu SH.
Caut pe anunţuri, dau telefoane, sun mecanici, sunt 15.456 de feluri de compresoare, care cum se potriveşte, poate e bună doar bobina, îmi vinde cineva doar bobina de la compresor? şi tot aşa cu multe întrebări şi informaţii noi pe care nu vroiam să le ştiu. Norocul meu că n-am găsit compresor SH, decât unul de la un focus pe benzină, eu avand un diesel.
Bun, nu se potriveste compresorul, dar rola, bobina dinaintea lui e aceeasi? Il sun pe Nea Vică, cel mai mare expert în Forduri, ” Da, mă băiete, ia-l şi vino cu el încoace că se potriveşte. Ţi-l fac eu.”
Merg la CSD Automotive, 5 minute pentru formalităţi, las maşina şi după 2 ore primesc telefon să merg să o iau că e gata rezolvată.
Concluzia:
Cu putin efort poţi face economii interesante la buget. Avem varianta cea mai comodă compresor nou pentru diesel 1600 ron versus bătaia de cap de mai sus 330 ron (80 ron compresorul+250 manopera).
Acum, că am intrat în horă, am un compresor pentru focus benzina, dar fără bobina din faţă. Anyone interested? 😀