Skip to content

h

Viața e ce se întâmplă în timp ce tu ești ocupat cu alte planuri

  • Știrile mele
  • DIY
  • Eco
  • Tehnologie
  • Contact

O poveste auto

22/06/2012 haivas

Până nu demult eram de părere că fiecare cu meseria lui. Eu cu a mea, câştig nişte bani cu care îi plătesc pe alţii să-şi facă meseria atunci când am eu nevoie.

Chestia asta merge până la punctul la care eşti dispus să preiei, să înveţi frânturi din meseriile altora pentru a-ţi rezolva singur problemele, mai ieftin şi, de cele mai multe ori, cel puţin la fel de bine ca un “specialist”.

Ei, bine am abordat principiul ăsta, văzând cât sunt de varză majoritatea meseriaşilor care au lucrat la mine la casă făcând nişte chestii banale pe care eu le plăteam cu o căldare de bani fiecare. Am aplicat principiul ăsta şi sunt multumit.

Până a venit vorba de maşină. Aici, am zis, nu mă bag. N-am nici o legătură cu domeniul, nici nu-mi place, n-am ce căuta. Când aveam câte o problema la Focusache, mergeam frumos la d-l Laur, îi lăsam cheia, îi spuneam problema şi mergeam la birou. Seara îmi luam maşina reparată. Nu întrebam de preţuri, nu căutam piese mai ieftine, era comod şi bine. Fără dureri de cap.

La ultima defecţiune (A/C defect) am procedat similar, iniţial. Mers, spus problema, lăsat maşina. Diferenţa că de data asta, piesa noua era intre 800 ron si 1600 ron. Ceea ce e cam mult. Ok, zic, punem piesă SH, aproximativ, 450 ron.

Problema era la o bobina de la compresorul de aer conditionat. Bobina noua, dacă se găsea era 800 ron, compresorul cu totu’ 1600 ron. Compresor SH 450-500 ron. Zic asta e, ce nu dă omul pentru aer respirabil. Punem unu SH.

Caut pe anunţuri, dau telefoane, sun mecanici, sunt 15.456 de feluri de compresoare, care cum se potriveşte, poate e bună doar bobina, îmi vinde cineva doar bobina de la compresor? şi tot aşa cu multe întrebări şi informaţii noi pe care nu vroiam să le ştiu. Norocul meu că n-am găsit compresor SH, decât unul de la un focus pe benzină, eu avand un diesel.

Bun, nu se potriveste compresorul, dar rola, bobina dinaintea lui e aceeasi? Il sun pe Nea Vică, cel mai mare expert în Forduri, ” Da, mă băiete, ia-l şi vino cu el încoace că se potriveşte. Ţi-l fac eu.”

Merg la CSD Automotive, 5 minute pentru formalităţi, las maşina şi după 2 ore primesc telefon să merg să o iau că e gata rezolvată.

Concluzia:

Cu putin efort poţi face economii interesante la buget. Avem varianta cea mai comodă compresor nou  pentru diesel 1600 ron versus bătaia de cap de mai sus 330 ron (80 ron compresorul+250 manopera).

Acum, că am intrat în horă,  am un compresor pentru focus benzina, dar fără bobina din faţă. Anyone interested? 😀

Posted in Uncategorized

Post navigation

Dimineaţa pe răcoare
Perele din Argentina

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2022 h

Proudly powered by WordPress | Theme: x-blog by wpthemespace.com

We are using cookies to give you the best experience on our website.

You can find out more about which cookies we are using or switch them off in settings.

h
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

You can adjust all of your cookie settings by navigating the tabs on the left hand side.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.