Salata de ceafa…

…sau cea mai buna leguma tot porcul ramane si multe alte zilcale de genul asta ma amuza teribil cand vine vorba de alimentatie (sanatoasa). Desi n-am renuntat la carne (inca) pentru ca imi place o salata de ceafa din cand in cand, sau un piept de pui, nu sunt un consumator inrait de carne. Dar din cand in cand mi-e buna, iar uneori da un gust aparte mancarurilor gatite, de ce sa fim ipocriti! Carnea e gustoasa! Sanatatea, e alta discutie!

Pe de alta parte cand citesc bloguri cum e cel al Oliviei Steer, parca-mi vine sa ma gandesc de 2 ori inainte de consuma carne.

De retinut din acest blog ar fi o lista de argumente impotriva consumului de carne, lista pe care ea a facut-o din experienta si din documentare (Robert Morse) si pe care eu imi permit sa o redau mai jos.

Pofta buna! 🙂

1. CARNEA CONSUMA ENERGIE  VITALA, in procesul digestiei, in loc sa o genereze. Proteina animala este un lanț de aminoacizi , care trebuie întîi descompus în elemente constitutive, pentru ca organismul să o poată folosi. Asta presupune eforturi energetice uriașe. Cu alte cuvinte în loc sa-ți dea, îți fură din energie.

2. CARNEA CONȚINE ADRENALINĂ ÎN CANTITĂȚI MARI (secretată de groaza animalelor sacrificate) care epuizează glandele suprarenale umane și duce în timp la hipertensiune. Adrenalina provoacă furie și agresivitate celui care consuma carne.

3. CARNEA E TOXICĂ, datorita acidului uric (care provoacă guta), acidul fosforic și acidul sulfuric, formați în procesul de digestie și metabolismul proteinelor din carne. Acești acizi au o acțiune iritantă și inflamatoare asupra țesuturilor.

4. CARNEA ELIMINĂ CALCIUL din organism, datorită azotului din compoziția proteinei din carne, cu conținut bogat în fosfor.

5. CARNEA E ACIDĂ, ducînd la inflamații ale țesuturilor și degradarea lor rapidă și la așa numita acidoză, cauza tuturor bolilor. De la o raceala pînă la cancer!

6. CARNEA CREȘTE COLESTEROLUL ducînd la accidente vasculare, hipertensiune arterială, angină pectorală, boli de inimă, obezitate și impotență, etc.

7. CARNEA PROMOVEAZĂ CALCULII HEPATICI ȘI BILIARI

8. PROTEINELE ANIMALE PUTREZESC în interiorul organismului, dînd trupului un miros greu.

9. CARNEA DUCE LA APARIȚIA CANCERULUI DE COLON. Mai ales consumul de carne roșie este asociat cu creșterea compușilor de tip N-Nitroso din culturile de bacterii intestinale, care lezează colonul și provoacă tumori maligne la nivelul lui.

10. CARNEA DUCE LA APARITIA CANCERULUI HEPATIC SI PANCREATIC

11. CREȘTEREA ANIMALELOR SE FACE ÎN CONDIȚII DEZUMANIZANTE PENTRU CRESCĂTORI, în spații închise, lipsite de lumina soarelui sau de aer curat. Animalele sunt injectate cu hormoni de creștere, hrănite cu furaje pline de pesticide și ierbicide, cu concentrate făcute din faină de oase, bolnave de cancer, cel mai adesea. Sunt maltratate și ucise apoi cu cruzime.

12. CREȘTEREA ANIMALELOR A FĂCUT RAVAGII MEDIULUI. Defrișările masive, pentru ca în locul pădurilor să se creeze locuri de pășunat, au dezechilibrat eco-sistemul planetar, distrugînd habitatul natural al animalelor sălbatice, diminuînd cantitatea de oxigen și provocind încălzirea globală.

13. CONSUMUL DE CARNE SCURTEAZA VIAȚA (prin epuizarea în timp a organelor vitale).

14. CONSUMUL DE CARNE STIMULEAZA, IRITĂ SI INFLAMEAZĂ ORGANELE SEXALE (În special glanda prostatei, ducÎnd la apariția prostatitei)

15. CARNEA ESTE INJECTATA CU HORMONI DE CREȘTERE, ANTIBIOTICE ȘI VACCINURI, toate considerate cancerigene.

16. ANIMALELE SUNT HRĂNITE CU UN AMESTEC DE FURAJE ȘI CARNE TOCATĂ, PROVENITĂ DE LA VACI, PORCI, GĂINI BOLNAVE ȘI AGONIZANTE ȘI OI MOARTE. Aceste practici duc la acidoză și îmbolnăvesc animalele, așa cum îi îmbolnăvesc și pe oameni. Ăsta este motivul apariției unor boli teribile ca “boala vacii nebune”.

17. INGESTIA DE PROTEINĂ ANIMALĂ INTERFEREAZĂ CU ABSORBȚIA MANGANULUI DIN ORGANISM, ceea ce poate provoca amețeli, tulburări de echilibru, spasme, convulsii, probleme de transmitere a impulsurilor neuronale (miastenie, aritmie cardiaca, fibrilații), probleme neuromusculare, boala Parkinson si boala Lou Gehring.

18. CARNEA ABUNDĂ ÎN CELULE ROȘII MOARTE, cu conținut mare de fier ionizat (extrem de diferit de cel de origine vegetala), care poate duce la scăderea nivelului de crom (necesar în transferul de insulină), scăderea nivelului de zinc (necesar în producerea insulinei și a energiei), lezarea țesuturilor hepatice, pancreatice si renale; scăderea nivelului de calciu, creșterea nivelului de sodiu (cauzatoare de edeme)

19. CARNEA ESTE PRINCIPALA CAUZĂ CARE DUCE – ÎN MOD DIRECT – LA DEGRADARE DANTURII, datorita faptului ca interferează cu absorbția calciului;

20. CARNEA E INADECVATĂ CONSUMULUI UMAN DIN CEL PUȚIN 7 MOTIVE: 1) carnivorele au gheare cu care iși prind prada; oamenii, n-au; 2) carnivorele au canini și incisivi puternici, cu care sfîșîie carnea, dar n-au în schimb molari plați cu care să o mestece, așa că o înghit bucăti întregi; oamenii nu au dinții din față ascuțiți, dar au molari destinați să macine bine bolul alimentar; 3) carnivorele au tractul digestiv doar de trei ori mai mare decît lungimea corpului, ceea ce faciliteaza evacuarea destul de rapidă a carnii digerate, intrate in putrefacție; oamenii au traiectul digestiv de 10-12 ori mai mare decît lungimea corpului, unde carnea intrată in putrefactie poate stagna și pina la 5 zile într-un corp încă sănătos, dar uneori rămîne lipită de pereții colonului ani de zile, sub forma așa numitei plăci mucoidale. 4) stomacul carnivorelor secretă acid clorhidric puternic, care digeră proteina animală; stomacul uman secretă un acid clorhidric de 20 de ori mai slab decît cel al carnivorelor. 5)  glandele salivare ale carnivorele n-au rolul de a pre-digera alimentele; la oameni s-au dezvoltat glande salivare productive, al caror produs (saliva) are enzime puternice care predigeră carbohidrații. 6) saliva carnivorelor este acidă; saliva oamenilor este alcalină. 7) digestia nutrienților se face rapid și direct în stomacul carnivorelor, sub influența acidului clorhidric puternic; digestia omului începe în gură, sub acțiunea enzimelor salivare specializate în carbohidrați și lipide, trece în stomac, unde se descompun proteinele cu ajutorul pepsinei și se desfasoară în toată plenitudinea ei, lent, în intestinul subțire al omului. Absorbția nutrienților are loc abia în intestinul gros, după un parcurs lung, uneori de 7 metri, cît are tractul digestiv.
21. CARNEA ANIMALĂ NU E CU NIMIC DIFERITĂ DE CEA UMANĂ, AVÎND ACEEAȘI COMPOZIȚIE CHIMICĂ. Un exercițiu de imaginație, propus de-un amic, m-a pus in situația dramatică ipotetică a unei izolari forțate împreună cu cîțiva prieteni, înfometați cu toții, puși să decidem între a trăi sau a muri de inaniție, atunci cînd unica sursă de hrană e gamba tovarășului de suferință. Într-o astfel de situație, nu mă imaginez decît murind de foame…

6 thoughts on “Salata de ceafa…”

  1. nu stiu ce sa zic…mda, e un curent la moda asta cu “hai sa nu mai mancam carne” si eventual sa devenim cu totii raw-vegans.
    dar daca devenim vegetarieni ce mancam? rosii electronice din supermarketuri? varza d-aia chimica de n-are niciun gust?
    pe langa asta, sunt covinsa ca exista si multe argumente f.bine documentate care spun ca este f. ok consumul de carne.
    ce sa credem atunci?

    1. da, de acord. Ideea e ca suntem prea multi pe planeta asta si nu prea mai avem ce sa mancam. Conspiratiile mondiale pregatesc terenu. d’aia baga in noi incet incet tot felul de substante ca sa ne invete cu plasticu si cu alte tampenii pt ca in curand n-o mai avem ce mancat si tb sa mancam ceva… nu? 🙂 In zona Americii de Nord, US, Canada, mancarea parca e de pe alta planeta. Net inferioara dupa parerea mea. Dar again, gusturile se educa si mai ales nu se disputa! 🙂

  2. Lungimea tractului este conforma articolului tau:
    1. De 10-12 ori mai lung decat inaltimea mea
    2. De 7 metri
    Deci care e?
    Iti spun eu care e – e de 7m, care inseamna de 4 ori mai lung decat inaltimea mea – cam ca la animale.

    Fara proteine (care se gasesc foarte multe in carne si foarte putine in orice altceva) muschii ti se vor atrofia si o sa incepi sa arati cel putin ciudat.

    Carnea de vita din cate stiu este singurul produs care contine L-Carnitina – afla tu ce inseamna.

    De fiecare data cand apare cate un vegan pe la televizor, de profesie nutritionist, nu stiu de ce, dar arata de parca-l cauta moartea pe-acasa si el e la TV sa ne sperie pe noi. Arata imbatranit, uscativ cu tenul aiurea de tot, etc.

    Noi avem si dinti d-aia si dinti d-aia pt ca suntem omnivori, nu doar ierbivori si nu doar carnivori.

    Motivul pt care ne imbolnavim de la carne este felul in care este produsa, felul in care sunt hranite si burdusite cu medicamente si hormoni animalele. Nu pentru ca omul n-ar trebui sa manance carne.

    Sunt o gramada de vitamine si acizi esentiali care nu sunt nici produse de organismul nostru si nici n-ai de unde sa le iei decat din carne.

    Fara grasime anumite vitamine si minerale nu sunt transportate/sintetizate de catre corp. Printre ele se numara A, D, E, K (http://www.healthyeatingclub.org/info/books-phds/books/foodfacts/html/data/data3a.html , paragraful 2).

    my 2 cents

    1. Alex… 🙂 Cunosc persoane care de ani de zile nu isi iau proteinele din carne si crede-ma ca nu li s-au atrofiat deloc muschii 🙂 Exista culturisti vegani, cea mai tanara persoana care a ajuns pe Everest cam pe la 15 ani, o nemtoaica, nu cunoaste gustul carnii. De mica a fost vegana si face sport de performanta asa cum noi nu vom putea niciodata sa facem cu toata carnea de vita pe care o putem manca.
      Ai mintea deschisa si cerceteaza obiectiv, fara sa cauti sa-ti dai dreptate! Eu pot sa-ti dau sute de site-uri si exemple de oameni raw-vegan care arata bestial. Doar unul. Dar nu asta e scopul. Uite citeste si analizeaza (fara sa critici) informatiile de pe http://oliviasteer.ro/ sau citeste aici:http://ligiapop.com/2011/02/03/dr-brian-clement-cum-sa-oprim-procesul-de-imbatranire/
      Fiecare isi face propria decizie, si da-mi voie sa cred ca ceea ce gasim noi in materie de carne in comert, nu face nici un bine! Iar la spatiul pe care-l am in curte, legea nu-mi permite sa cresc animale mari (adica vite) :)) ci doar animale mici (ovine, porcine etc). Oricum nu as putea manca ceea ce am crescut de mic! Mi se pare prea sadic sa ingras porcu doar pentru a-l putea manca mai tarziu!

      1. hai ca ti-am urmat sfatul. M-am uitat la clipul ala de 42 de minute cu Clement, am citit, am mai vizitionat si alte video-uri si tot asa, cam jumatate de zi.

        Concluzia? E o faza care va trece. O extrema. Si nu consider ca este mai mult de-atat.

        Din tot ce-am citit reiese un singur lucru: sfaturile clasice si de demult sunt in continuare cele mai bune: putina sare, putin zahar, fara alimente procesate, multe fructe si multe legume. That’s it.

        Prea multe fructe si legume – o tona de probleme. Am citit efectiv forumuri de vegani, de raw-foodisti, care se intorceau cu analizele de la doctor si nu erau ok: probleme cu calciul, probleme cu B12, multe probleme de genul: ameteala, diaree, dureri de stomac, etc. Si nu erau in perioada de acomodare, trecusera de ea insa problemele persistau.
        Stii, dupa ce am vazut clipul The Zeitgeist Movement, desi m-a impresionat am inceput sa ma documentez un pic pe net pt ca eram un pic sceptic – foarte si repet FOARTE multe chestii spuse acolo cu o convingere de otel erau abureli nesustinute ori de niciun studiu ori pur si simplu inventate.

        Ce nu mi-a placut la Clement care teoretic e taticul acestui trend este ca da 10% informatii stiintifice, exacte, etc., si 90% de informatii gen “Think positive”, “Many homeless people in NY”, “Reinvent yourself”, etc. Mie astea-mi suna a ala care se credea Serpilian de pe DDTV.

        Am mai vazut un studiu despre evolutia craniului omului de vreo 400.000 de ani incoace si asta intr-un studiu despre alimentatia speciei umane. Si arata foarte clar ca am evoluat de la Raw Food, cu fruntea mai in spate, dintii iesiti in afara, muschi masivi ai cavitatii bucale, pana in ziua de azi, cu frunti proeminente (cu care nu prea te-ai descurca daca ar trebui sa iti infigi dintii-ntr-o vaca sau copac) si dinti retrasi, mai scurti, mai bonti, toate astea echivaland cu not so much raw food. Si craniul actual nu-l avem de 2000 de ani incoace ci de mult mai mult timp.

        O alta problema majora a celor 100% raw foodisti sunt dintii si sunt studii nemtesti foarte bine facute cu grup de studiu si tot ce trebuie.

        Chestia cu am un prieten care el asa face, si uite-l pe ala cum arata o pot contracara mereu cu “bunicu meu a fumat si-a baut pana la 97 de ani si-a mancat ce-a vrut bicepsu’ lui” asa ca nu-si au locul.

        Concluzia: stim toti ce-ar trebui sa mancam sa fim mai sanatosi si sa traim mai mult, dar lenea e cucoana mare 🙂

      2. Ar mai fi de analizat Institutul Hypocrate care este institutul cu cea mai mare rata de vindecare a bolilor vremurilor noastre (cancer, boli de cardiovasculare). Chestia cu think positiv functioneaza pana la un moment dat. Doar n-o sa ajungem toti sa spunem: “there’s no spoon” peste noapte.

        Concluzia mea e usor diferita: Trebuie sa fii atent la alimentatie (mai ales daca esti raw-vegan – tb sa te documentezi sa stii ce substante de unde sa ti le iei; nu e usor), multe fructe si multe legume nu strica, carne mai putina si de calitate (daca se poate), nu strica sa te uiti si la suplimente nutritive, analize anuale, antioxidanti, adica vin rosu! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.